week 15

Chablis  •
Zondag 15 april 2018 We staan hier erg mooi in het gehucht Queyssac op een gratis CP met faciliteiten. Toen we gisteren hier aankwamen, was men druk in de weer met dranghekken sjouwen en het opzetten van een grote tent. De vrijwilligers vertelden ons dat er morgen een rommelmarkt (Brocante heet dat...

week 14

Lamonzie-Montastruc  •
Maandag 9 april 2018 Mooie dag vandaag. We gaan weer ontbijten bij de familie en lopen na de koffie terug via de langere E9 route die ik ook zaterdag al liep. De middag gebruiken we voor wat schoonmaak klusjes, zoals ontkalken van de waterketels (electrische en de gas ketel) en we ruimen de camper o...

8 April 2018 week 13

Praia de Salema  •
Maandag 2 april 2018 Na 5 nachten in het rustige bergdorpje Alferce starten wij op 2e Paasdag weer de motor en zetten koers richting kust van de Algarve. We pakken niet de N124 naar Portimao, maar nemen de N261 richting Aljezur, die we dan weer halverwege verlaten richting zuiden en zo in Lagos uitk...

1 April 2018

Alferce  •
Zondag 1 april "verliest Alfa zijn bril" Vandaag is het een drukke dag voor ons (vooral voor de mannelijke helft) !! - Het 1 april feest in Brielle - 1e Paasdag - De Ronde van Vlaanderen Heren (ik kijk de hele dag, al vanaf 10:00 uur deze morgen op Belgie 1 - De Ronde van Vlaanderen Dames (150 km ko...

28 -31 Maart 2018

Woensdag 28 maart Miranda, de vrouw van Menno is gisteren aan gekomen op vliegveld Faro. Zij werkt nog in NL en gaat volgende week weer terug om dan in juni voorgoed naar Portugal te komen. Menno en Miranda, wij wensen jullie een heel gelukkig bestaan op jullie nieuwe camping in Serro da Bica. Wij h...

26- 27 Maart 2018

Camping Serro da Bica  •
Maandag 26 maart 2018 Het mooie weer blijft en na een wasje en een flinke stofzuig gaan we in de namiddag nog een wandeling maken. Weer naar de rivier, ca. 300 meter van de camping, maar deze keer links af bij de rivier. We zoeken via een kruipdoor/sluipdoor pad onze weg langs het water. In het begi...

25 Maart 2018

Zondag 25 maart begint met regenbuitjes, maar in de loop van de morgen wordt het steeds beter. We zijn nog wat van slag door alle verschillende tijden. Portugal loopt net als de GB een uur uit de pas met de rest van Europa. Dan is vannacht ook de tijd nog een uur vooruit gegaan en dat maakt het wel...

24 Maart Het Zwarte Varkens festival in Ourique

Ourique  •
vandaag zaterdag 24 maart is de 2e dag van het feest van het "zwarte Alentejo varken". Drie dagen in het teken van het zwarte varken, is al voor de 12 keer een jaarlijks terugkerend event om de varkensvlees industrie hier op de kaart te zetten. Spanje heeft natuurlijk de Serrano ham en Italie de Par...

22 maart (zeer) lange wandeling

Camping Serro da Bica  •
Vandaag is het donderdag 22 maart. We staan al vanaf dinsdag 13 maart op deze mooie camping. Menno de eigenaar is heel gastvrij en super behulpzaam. Iedere doordeweekse dag is er om 17 uur een borreluurtje in de gezellige blokhut. We doen daar meestal enthousiast aan mee. Afgelopen dinsdag misten we...

Nabij Parero

We eten wat in de camper en verheugen ons op de dag van morgen. Niet alleen het landschap om ons heen is erg mooi, ook de slingerende weg door de bergen kan ons ten zeerste bekoren. Het vestingstadje Mertola en het stadje Castro Verde zien er heel aardig uit, maar de weg er tussen is zeer bijzonder....

nabij Gibralon

Palos de la Frontera  •
Maandag 12 maart, onze laatste dag in Spanje. Eerst naar de locale supermarkt om de boodschappen aan te vullen. Mijn lief is aardig op dreef en komt 2 uur later met een flinke kar terug. Dan eerst maar een broodje voor we verder gaan. We laten de snelweg weer links en rechts liggen. Binnendoor wegen...

El Rocio

LA Palma del condado  •
Zaterdagmorgen besluiten we om het regenachtige Sevilla te verlaten. Dat geldt ook voor P en J. De regen maakt het vandaag tot een binnenblijf dag. Tegen de tijd dat we afscheid willen nemen, regent het zo hard dat we niet uit de campers durven. John rijdt tot vlak naast ons en via het open raam zwa...

Sevilla

Seville  •
Dan is Sevilla dus een dag eerder aan de beurt. We hebben hier afgesproken met onze vrienden Paula en John en als we rond 5 uur aankomen zien we hun camper al staan. Zij zijn eerder deze dag al gearriveerd en hebben al een eerste verkenning van de stad achter de rug. Omdat het intussen hard is gaan...

Cadiz

Cádiz  •
Van Malaga reden we naar Gibraltar, waar we door de harde wind eigenlijk de camper niet goed uit konden komen. Dus gaan we na de lunch weer verder zuidwaarts. De weg naar het zuidelijkste puntje van Spanje is mooi en het stadje Tarifa zouden we wel willen bezoeken, maar het weer he !!. 8 km voorbij...

Serre de Bica

Dinsdag 13 maart 2018 Camping Serre da Bica 11 km ten zuiden van Ourique. 100 km - 20 graden 50% zon. Veel ooievaars en wandeling/lunch met Monique en Henk vanaf de camping met Hollandse eigenaar Menno.

Nabij Tarifa

Tarifa  •
Maandag 5 maart 2018 Vandaag reden we door regen en wind naar Gibraltar, maar de wind was zo hard dat we bijna uit onze verschoning waaiden. Het werd dus een lunch in de camper met zicht op de rots. Volgende keer beter dan maar !! We hebben contact met Greet en Koos. Zij staan redelijk in de luwte o...

Malaga

station Málaga-María Zambrano  •
Zaterdag 3 maart Vannacht was het droog en vanmorgen hadden we zelfs een zonnetje. Vandaag gaan we naar de stad Malaga en we nemen de bus van 10:26 uur en voor 1,70 euro p.p. staan we om even voor elf uur op het station bij de haven. Eerste doel: een kop koffie en overleg. Dit is de stad waar de kun...

Nabij Malaga

Malaga Beach & Resort  •
Woensdag 28 februari Laatste dag van de maand en misschien voorlopig ook wel de laatste mooie dag, want storm Bruno komt er aan. Maandagavond hadden we al windstoten, maar verder nauwelijks regen. Gisteren overdag was het tot onze verbazing en in tegenstelling tot wat was opgegeven, schitterend weer...

Castell de Ferro (IJzeren Kasteel)

Castell de Ferro  •
zondag 25 februari Afgelopen nacht iets minder koud, namelijk min 1,9 graden. Gelukkig ook al snel de zon die de panelen van stroom voorziet en ons hart verwarmt. Rond half elf vertrekken we en we rijden via de andere kant de vallei van Trevelez weer uit. De weg die we naar Trevelez namen, zien...

Cabo de Gata

Cabo De Gata  •
Donderdag 15 februari 1 nacht is genoeg op deze CP. Het ziet er allemaal keurig verzorgd uit, maar de kassen om ons heen benauwen ons een beetje. Maar de omgeving schijnt erg mooi te zijn, dus dat gaan we dan maar eens onderzoeken. We rijden richting San Jose. Dat is een prachtig wit dorpje aan de z...

Nijar

Níjar  •
Woensdag 14 februari Na geserviced te hebben drinken we op de parkeerplaats nog koffie. Elf uur vertrekken we en rijden de prachtige kustroute richting Carboneras. We zien vele campers geparkeerd op strandjes aan de zee. De weg is zeer afwisselens. De ene keer rijden we vlak aan zee en dan weer slin...

Aquilas

Águilas  •
Zondag 11 februari We staan voor ons doen vroeg op en wel om 8 uur. En dat op zondag. Ik haal een vers stokbrood bij de pomp en we genieten ons ontbijtje met een eitje en een sinaasappelsapje en..... een lekker zonnetje erbij. We gaan vandaag weer verkassen, dus eerst langs de service plaats en dan...

Alicante

Alicante  •
Woensdag 7 februari Even voor elf pakken we de sneltram naar de stad. We stappen uit onder aan het Castell de Santa Barbara. Dit is een enorm complex op een rots. Als we de metro uitkomen en ik mijn navigatie opstart, worden we aangesproken door een man met een hondje. Hij heeft ons blijkbaar horen...

Nabij Alicante

El Campello  •
Dinsdag 6 februari Rond 10 uur verlaten we ons leuke plekje en gaan de tanks servicen. Dan feliciteren we onze kok Robby met zijn verjaardag, drinken nog een kop koffie met hem en betalen onze Camper Plaats van de afgelopen 16 dagen. We bedanken onze gastheer en vrouw Waldemar en Olga voor de he...

Calpe

Calpe  •
Zaterdag 20 januari 2018 Na 5 dagen Nules Platja, zijn we het zeker nog niet zat hier, maar het onbekende lokt en dus vullen we de watertank en zeggen onze buren gedag. Via de route A7 en N332, beiden tolvrij komen we in de drukte van Valencia, maar omdat het zaterdag is valt het toch wel mee. Mooie...

Castello de la Plana

Playa de Nules  •
Zondag 14 januari 2018 Na een prima nachtrust en een heerlijk zondagmorgen ontbijtje met ovenbroodjes en een gekookt eitje vertrekken we rond de klok van elf uur. Vandaag rijden we tolvrij en nemen dus de N340 die op een zeker moment overgaat in de CV 10. Dit is een mooie strakke weg die rond de sta...

saint Jordi d'Alfama

Sant Jordi d'Alfama  •
Zaterdag 13 Jan 2017 Rond 10 uur vertrokken uit Palamos nadat we alles nog even hadden geleegd en water bijgevuld hadden. Dan nog even langs de Aldi voor drinkwater, want ook al is het water te drinken in Palamos, er zit heel veel kalk in en dat smaakt toch minder in de thee. We betaalden voor een f...

Palamos

Palamós  •
Maandag 8 Jan 2017 Maandagmorgen begint met een lichte regen. In Barjac is ook een camperplaats en hier kunnen we onze tanks legen. Op het moment dat we weg rijden gaan de hemelse sluizen open. Het zal niet meer droog worden tot zo'n 100 km voor de Spaanse grens. Zelfs een hagelbui en onweer kruisen...

Barjac

Barjac  •
Zondag 7 Jan 2017 Zondag is een grijze dag, maar wel droog. We volgen de N57 tot voorbij Besanson en genieten van het mooie landschap en de rust op de weg. Pas bij Lyon duiken we de snelweg op en verlaten die net voorbij Valence om vervolgens binnendoor naar Barjac en richting Ales te rijden. 20 km...

Dag 1 naar St Nabord- Fr

Saint-Nabord  •
Zar 6 jan Onze reis begint op een grijze 1e zaterdag in Januari. het gaat van grijs tot nog grijzer en veel regen. halverwege Nancy en Besancon vinden we een heel aardige camperplaats in het plaatsje Saint Nabord. Het is gratis en een bakker aan de overkant van het spoor. Wat wil een mens nog meer?...