Dinsdag 6 februari

Rond 10 uur verlaten we ons leuke plekje en gaan de tanks servicen. Dan feliciteren we onze kok Robby met zijn verjaardag, drinken nog een kop koffie met hem en betalen onze Camper Plaats van de afgelopen 16 dagen. We bedanken onze gastheer en vrouw Waldemar en Olga voor de heerlijke tijd op hun CP.

En dan wordt het toch echt tijd om de rest van Spanje te gaan verkennen. Eerst nog even langs de Lidl om de boodschappen voor deze week te doen. Dan pakken we de mooie weg N332 richting het Zuiden. Onderweg bezoeken we een werkelijk schitterende Russisch Orthodoxe kerk. Voornamelijk van hout, zoals blokhutten zijn gebouwd met prachtige gouden uivormige torenspitsen. Dat verwacht je hier niet, maar gisteren zagen we het prachtige bouwwerk ook al vanuit het treintje, dus moesten we daar vandaag natuurlijk wat meer van zien. De entree bestond uit een schitterende marmeren trap, maar we zijn niet naar binnen geweest. De route komt ook weer door Altea, waar het nogal druk is, maar met slechts 5 minuten vertraging, komen we ook hier doorheen. De route is heel afwisselend en de prachtige bergen maken een mooi contrast met de Middelandse zee.

Rond 13:50 uur bereiken we onze bestemming, net ten Noorden van Alicante. Een mooie nieuwe CP voor 8 euro per nacht, inclusief douches en toiletten. We boeken via een betaalautomaat voor 2 nachten. Het centrum van Alicante is ca. 5 km van hier en met de tram te bereiken. Maar dat is voor morgen. Na de lunch maken we een stevige maar frisse wandeling over de mooie boulevard. Het is wisselend bewolkt en de wind maakt het fris. Toch is het 12 graden en dat is toch weer zo'n 10 graden warmer dan in Brielle. De nachten in Holland zijn deze week dik onder nul. De luchtvochtigheid hier is slechts 53%. Daarom is het snel lekker als de zon er even doorkomt.