Van Malaga reden we naar Gibraltar, waar we door de harde wind eigenlijk de camper niet goed uit konden komen. Dus gaan we na de lunch weer verder zuidwaarts. De weg naar het zuidelijkste puntje van Spanje is mooi en het stadje Tarifa zouden we wel willen bezoeken, maar het weer he !!. 8 km voorbij Tarifa staan Koos en Greet op een leuke camping en we sluiten weer bij ze aan. De regen van de afgelopen dagen zorgt voor veel overlast, ook op deze camping in de "Vallei van de Koeienjongens".

De leuke terrassen waar ze normaal mooie staplekken hebben, zijn nu te nat, maar we krijgen keurig een plek op het asfalt. We maken s'middags een leuke maar winderige wandeling over het strand. Van Koos en Greet horen dat dit beroemde surfstranden zijn vanwege de hoge golven en altijd aanwezige wind. We geloven het graag.

Vorige week had ik met mijn onhandige vingers de TV ontregeld, maar Koos wist met veel geduld de zenders weer keurig op zijn plaats te krijgen en we kunnen dus weer gezellig naar alle Nederlandse zenders kijken.

Aan de overkant van de weg zit een Italiaans restaurant met een Duitse eigenaar, die een heel aardige pizza kan bakken en dat gaan we we dus proeven.

En het klopt, het was lekker en gezellig.

Donderdagmorgen zetten we koers naar Cadiz via de mooie N340. Onderweg veel windmolens en zonnepanelen in de velden. Het is hier duidelijk een stuk groener dan aan de Oostkust van Spanje. De regen zal er wel de oorzaak van zijn !! Cadiz is een drukke havenstad, maar we vinden er geen leuk plekje om te lunchen, dus rijden we door naar Jerez de la Frontera. Hier zijn de grote sherry bedrijven gevestigd. We zien inderdaad wat mooi uitziende panden van bekende bedrijven. Maar ons doel is de Andalusische rijpaarden school. Die vinden we dus niet op de plaats waar ze zouden moeten zitten !! Net als we op een parkeerplaats willen gaan lunchen worden we lastig gevallen worden door een bedelaar. Hij probeert ons met allerlei smoezen geld te ontfutselen. We trappen er niet in, maar hij blijft terugkomen en pas als ik mijn telefoon pak, geeft hij het op. Omdat we de paardendressuur school hier niet vinden, vertrekken we hier ook snel.