Woensdag 14 februari

Na geserviced te hebben drinken we op de parkeerplaats nog koffie. Elf uur vertrekken we en rijden de prachtige kustroute richting Carboneras. We zien vele campers geparkeerd op strandjes aan de zee. De weg is zeer afwisselens. De ene keer rijden we vlak aan zee en dan weer slingeren we door de bergen met echte haarspeldbochten en stijle afdalingen. Soms 300 meter boven de zee, dan weer vlak bij de zee. Werkelijk schitterend om te rijden. 12:30 zien we ook zo'n mooi plaatsje aan de zee en nuttigen onze lunch. Heerlijk om zo je boterhammetje vlak aan zee te kunnen genieten.

Het weer is echt geweldig en de temperatuur loopt zelfs op naar 21 graden.

Vanaf Carbonares moeten we terug naar de A7 omdat de weg langs de kust onderbroken wordt door een nationaal park. 15 km verder verlaten we deze weer en rijden naar een CP in de buurt van San Jose. We komen door het Westland van Spanje, want het zijn hier kassen en nog eens kassen. We zien dat hier voornamelijk mensen uit Afrika het werk doen en komen zelfs langs een krottendorp, waar we ook alleen maar zwarte mensen zien.

Wat een contrast met het eerdere mooie stuk tussen Aguilas en Carboneras. Als we bij onze CP komen is dat toch duidelijk een stuk minder dan wat we tot nu toe hebben gehad. We staan hier midden tussen de kassen die, zo als ik al eerder vermelde, voornamelijk van doek en plastic zijn gemaakt. Glas zal wel te warm zijn in de zomer. Het is inmiddels bijna half vijf en we kijken het een nachtje aan. Vanavond kijk ik CL voetbal Real Madrid tegen PSG. Vrouwlief trekt zich terug in de slaapkamer en kijkt op haar eigen TV naar de detective Vera.

We reden vandaag 104 km en we staan in de buurt van het plaatsje Nijar.