Maandag 26 maart 2018

Het mooie weer blijft en na een wasje en een flinke stofzuig gaan we in de namiddag nog een wandeling maken. Weer naar de rivier, ca. 300 meter van de camping, maar deze keer links af bij de rivier. We zoeken via een kruipdoor/sluipdoor pad onze weg langs het water. In het begin is het even zoeken hoe we door het hek komen, maar bij een ruïne vinden we een open hek en een doorgang naar de rivier. We zien diverse keren vissen zwemmen in het heldere water, we denken zalm of zalmforel. leuk om te zien.

Het weer is perfect en we vinden een pad dat ons onder de brug van de weg (de IC1) doorbrengt. We vorderen langzaam, doordat er veel struiken en stenen liggen. Het pad is niet meer dan een geitenspoor, maar de rust en de mooie natuur, maakt het tot een hele mooie wandeling. Na ca. een uur draaien we om. We hadden graag verder gelopen, maar dan had het te laat geworden. Je moet in dit ruwe terrein altijd ruim de tijd nemen, want stel, je verzwikt een voet, dan heb je veel extra tijd nodig om terug te komen. Nu zijn we even voor vijven weer terug en dus ook op tijd voor het borreluurtje (de goede lezer leest tussen de regels door, haha) in de blokhut op de camping. Altijd gezellig en even lekker bijpraten en ervaringen uitwisselen.

Dinsdag 27 maart

Het weer is met de dag beter. Lekker buiten koffie drinken in het zonnetje. Rond 12 uur trekken we wederom de wandelschoenen aan. Nu zetten we weer koers naar het leuke restaurantje van Daniella, waar we al 4x eerder lekker aten. Ook nu weer top. Voor mij Gedroogde kabeljauw en voor mijn lief Dorade. Heerlijk met gekookte groenten en aardappelen. Er gaat een liter witte wijn mee naar binnen. Huiswijn van 4 euro en er is niets mis mee.

Voldaan lopen we terug en genieten van de zon, de veldbloemen en de schitterende omgeving. Wat zou het fijn zijn als we hier ieder jaar een vaste stop van kunnen gaan maken. De rust en de ruimte bevallen ons hier erg goed. Uiteindelijk rekenen we voor 15 nachten 228 euro af en dat is 15,20 euro per nacht. Een betere en mooiere camping zijn wij nog niet tegengekomen voor dit geld.