Maandag 12 maart, onze laatste dag in Spanje. Eerst naar de locale supermarkt om de boodschappen aan te vullen. Mijn lief is aardig op dreef en komt 2 uur later met een flinke kar terug. Dan eerst maar een broodje voor we verder gaan. We laten de snelweg weer links en rechts liggen. Binnendoor wegen zijn langzamer, maar je ziet meer van het dagelijkse leven. Je komt door leuke dorpjes en stadjes en ziet van alles en nog wat. Het laatste dorp in Spanje tanken we nog voor 7 euro gas (64 cent per liter).

Ook de dieseltank wordt gevuld voor 1,129 euro per liter.

Dan de brug over de Rio Guadiana en we rijden Portugal binnen. We registreren ons voor de tol. Je rijdt een poortje in en steekt je creditcard in een gleuf en je krijgt een papiertje met o.a. je kenteken vermeld. Helaas is de laatste letter niet goed gelezen door de camera, want er staat een 4 vermeld en dat komt niet voor in ons kenteken. We bellen een nummer in Lissabon en na 5 minuten in de wacht krijgen we zowaar een engels sprekende dame aan de lijn. Zij kan zien dat er een fout is gemaakt en corrigeert het (hopen we dan maar).

Nu kunnen we dus met een gerust hart het nieuwe land in. We hebben een aardige CP gevonden bij een klein plaatsje Pereiro genaamd. Het ligt ca. 35 km ten Noorden van de Algarve en 15 km van de Spaanse grens. Rond 16 uur komen we aan en er staan al zo'n stuk of 10 andere campers. We vinden een mooi plaatsje met uitzicht over het dorpje, dat ligt ca. 1,5 km van de CP.

We wandelen er heen en drinken een kop koffie/melk in een plaatselijk barretje met een grappig mannetje achter de bar. Hij lijkt zo weggelopen van z'n koeien. We betalen 80 euro cent per kop koffie. Kijk dat is veelbelovend voor de komende 4 weken Portugal !!