Zondag 11 februari

We staan voor ons doen vroeg op en wel om 8 uur. En dat op zondag. Ik haal een vers stokbrood bij de pomp en we genieten ons ontbijtje met een eitje en een sinaasappelsapje en ..... een lekker zonnetje erbij.

We gaan vandaag weer verkassen, dus eerst langs de service plaats en dan langs de Shellpomp voor LPG en de dieseltank laten we ook gelijk maar vullen, want dan krijgen we 2 gratis wasmuntjes voor de wasstraat. We tanken ca. 29 liter gas en 42,5 liter diesel. Bij deze pomp is niet alleen nog ouderwetse bediening door een mens, maar er zijn ook een groot aantal verschillende wasstraten. Van volautomatisch tot zelf afspuiten. Wij zijn te hoog voor de wasstraten, maar aan de buitenkant is er ook een wasmogelijkheid voor campers. Hoewel onze camper niet echt vies is, maak ik toch maar gebruik van de gelegenheid. Als je wilt kun je via een trap zelfs het dak schoonspuiten, maar dat bewaar ik maar voor thuis.

Om elf uur staan we geheel schoon en geserviced te blinken en is het tijd voor een kop koffie. Onze volgende bestemming ligt ca. 80 km verder naar het zuiden. Het valt ons wel op hoe aardig de Spanjaarden tot nu toe voor ons zijn. Ook weer bij deze pomp, die overigens van binnen en van buiten spik en span schoon is, super aardige mensen. Ik geef ze 2 euro fooi voor hun service en bedank ze harteljik in mijn beste Spaans. Ze waarderen dat enorm en lachen met een smile van oor tot oor. Hoe simpel kan het zijn ??

Ik vergeet nog te melden dat we in de haven van Cartagena een bijzonder schip zagen liggen. Het zag er heel futuristisch uit met 3 masten. Vandaag google ik op "futuristisch zeilschip" en jawel hoor: het grootste zeilschip ter wereld van een Russische miljardair. Ruim 145 meter lang en een zeiloppervlak van een half voetbalveld. Kijk zelf maar even voor meer details. We hebben er foto's van gemaakt, dus je kan zien dat je het goede schip hebt gegoogled. Zeer indrukwekkend om dat zo van dichtbij te zien.

(zie hier)

Terug naar vandaag. Rond 12 uur rijden we weg en volgen wederom weg 332. Hij heet nu geen N van Nationaal meer maar CM332. C staat waarschijnlijk voor Carretera, maar de M zijn we nog niet uit. Het is in ieder geval een schitterende weg die duidelijk kwalitatief een stuk minder is Qua wegdek, maar de omgeving maakt het meer dan goed. De weg slingert zich door het gebergte met verrassend veel amandelbomen in bloei. Af en toe zien we de Middellandse zee in de verte. Bij de plaats Puerto de Mazarron raken we de zee bijna aan. Hier hebben ze een vuurtoren in de rotonde gezet of .... ze hebben een rotonde rond de vuurtoren aangelegd !!

Vanaf hier wordt de weg nog slechter, maar ook, nog mooier. Met een gangetje van 30 a 40 km per uur tuffen we door de heuvels/bergen. Mooi, mooier en heel weinig verkeer, want het is etenstijd en dat duurt in Spanje bijna de hele zondagmiddag. We zien veel kassen voor tuinbouwproducten. Geen kassen van glas, maar van schaduwdoek en plastic. Een keer kijk ik niet goed op de navigatie en pak een weggetje te vroeg, Deze loopt dood in zo'n kassencomplex. Het was hooguit 1 km, dus draaien we om en pakken de weg die er parallel aan loopt. Dit is een 4 baans weg die ons tot vlak voor onze plaats van bestemming Aguilas voert. Weer let ik niet goed op en we staan voor de slagboom van een camping, waar ze vanwege carnaval nu 27,50 euro per nacht vragen.

Onze beoogde CP ligt 500 meter verder, wederom achter een benzinepomp. Deze CP heeft wel 60 a 70 plaatsen, mooi ruim en vlak en goed georganiseerd. Je betaalt bij de pomp 7 euro per nacht en als je wilt 3 euro voor stroom. Hebben wij niet nodig. Je krijgt een magneet sleutel mee waarmee je alle deuren opent, ook die van de keurige toilet en doucheruimtes. Hiervoor betaal je 10 euro borg en dat is een mooi systeem.

Ook konden we een plaatsje met een nummer kiezen bij aankomst. Dat is dan tevens een gereserveerde plaats totdat je de sleutel weer inlevert. Dan pas mag een ander op die plaats gaan staan. Wij kozen een plaatsje achter op de CP, zodat we geen herrie van de pomp hebben.

Omdat het pas 14 uur is kunnen we nog lekker buiten lunchen in het zonnetje, totdat 2 uur later de zon achter de bomen verdwijnt, dan wordt het te fris en gaan we naar binnen. Tussen 18 en 19 uur zien we op NPO1, in het sportprogramma over de winterspelen, hoe Sven Kramer goud op de 5000 meter wint. Wij koken vanavond zelf. Het worden aardappelen met boontjes en spekjes die we niet bakken, maar meekoken. We zijn behoorlijk handig geworden in het koken op 1, hooguit 2 pitten. Het zout uit de spekjes geeft de aardappelen en groente een bite en zo eten we weer erg lekker, Thuis zouden we daar 3 pannen voor vuil hebben gemaakt, nu maar 1.

Maandag 12 februari

Gisteren was het 18 graden en weinig wind, dus een heerlijke dag. Ook vandaag tikken we de 18 graden weer aan, maar nu is het voornamelijk bewolkt en daardoor, voor ons, net te fris om buiten te zitten. Verder doen we weinig vandaag. lekker luieren, krantje lezen, praatje met wat andere camperaars, dat soort geneuzel. Morgen willen we naar het stadje wandelen en misschien de carnaval parade bijwonen die morgenavond weer plaats vindt. Carnaval duurt hier van 3 t/m 24 februari en deze plaats schijnt dat groots gevierd te worden met wisselende festiviteiten gedurende die periode.

Later in de middag maken we nog een wandeling naar en langs de kust. Deze is grillig en bestaat wisselend uit strandjes en rotspartijen. Er is een soort van pad langs en over de rotsen. Niet spectaculair, maar Calpe had ons verwend. De CP bevalt ons prima met mooie ruime plaatsen.

Dinsdag 13 februari

Vanavond willen we naar de carnavalsoptocht in Aguilas en dat gebeurt dan ook. Het is een dik half uur wandelen en omdat we nog te vroeg zijn voor de parade, drinken we eerst een drankje op een terrasje aan de boulevard. Dan op naar de hoofdstraat waar we zien dat er aan beide kanten tribunes met duizenden stoeltjes zijn geplaatst. Dat belooft wat. We lopen over de stoep richting de stad en komen op een gegeven moment de carnavalswagens tegen. Hier start het hele spel. Alleen de muziek staat te hard en doet zeer aan onze oren.

Even na zessen beginnen de eerste danseressen zich op te stellen. Het zijn er heel veel en allemaal heel mooi en vrolijk uitgedost. Maar die muziek !! Ongelooflijk zo hard en na iedere praalwagen gaat er weer een aanhangwagen vol speakers mee. AL die kleine kinderen die worden blootgesteld aan deze veel te harde muziek is voor ons onbegrijpelijk. Zou het hier nog niet zijn doorgedrongen dat dit gehoorschade oplevert ??

Het zijn voornamelijk kinderen in de leeftijd van 6 tot 16, maar we hebben ook nog jongere kinderen gezien die meeliepen/dansen. Erg leuk om te zien. 90% meisjes en 10% jongens. De hele straat was ook voorzien van extra verlichting, waardoor de mooie pakjes met de vele glitertjes extra mooi uitkwamen. Na 1,5 uur zijn we de herrie goed zat en lopen we de parade tegemoet. Er staan nog veel wagens en deelnemers te wachten, dus dat gaat nog wel even door. Wij lopen in een stevig tempo terug en eten tapas in onze campe