Maandag 8 Jan 2017

Maandagmorgen begint met een lichte regen. In Barjac is ook een camperplaats en hier kunnen we onze tanks legen. Op het moment dat we weg rijden gaan de hemelse sluizen open. Het zal niet meer droog worden tot zo'n 100 km voor de Spaanse grens. Zelfs een hagelbui en onweer kruisen ons pad. We rijden binnendoorwegen tot aan Montpellier. De regen dwingt ons de autobaan te nemen, want het vele water leidt tot overlast op diverse binnedoorwegen. Het plan was om in de buurt van Narbonne een camperplaats te nemen, maar omdat we in de verte licht boven de Pyreneeen zien, besluiten we om door te rijden naar Spanje. Genoeg van de regen en op naar de zon !! Om 19 uur draaien we de ons bekende camperplaats Palamos bij Gerona op en vinden een plaatsje waar we 5 nachten zullen blijven staan.

Dat was van te voren niet bedacht, maar omdat we dinsdagmorgen zelfs buiten koffie kunnen drinken in een heerlijk zonnetje en Palamos een heerlijk stadje is, blijven we hier lekker staan totdat we het genoeg vinden.

Dinsdagmiddag gaan we lekker eten in een restaurant, waar we ons ook in 2016 lieten verwennen. Tevreden lopen we terug en doen de rest van de dag weinig tot niets. Mijn wederhelft heeft het online puzzelen ontdekt en gaat de rest van ons verblijf hier in de slag met een goede vriendin.

Woensdag10 Jan 2017

Woensdag maken we een mooie wandeling langs de ruige kust van Palamos. Oppassen voor de vele hondenpoep, maar verder een hele mooie wandeling die behoorlijk pittig op en neer gaat. Mooie stranden en leuke paadjes wisselen elkaar voortdurend af. Omdat ook donderdag ons weer gaat verwennen met zon boeken we nog maar een nacht bij. We lunchen ook net als gisteren weer lekker buiten in het heerlijke zonnetje. Vanmorgen deden we boodschappen bij de Aldi, op slechts 800 metervan onze mooie camperplaats. We betalen hier 13 euro per nacht. Dat is inclusief faciliteiten, zoals douches, wifi en stroom. Gewoon een prettige camperplaats voor een prima prijs. dus vrijdag ook nog maar bijgeboekt.

Vrijdag 12 Jan 2017

Vrijdag lopen we weer via het ruige kustpad, maar nu richting Palamos en bekijken daar de leuke binnenstad wat beter. De winkels gaan hier nog dicht van 13 tot 17 uur. Siesta dus. We kopen bij een bakker wat lekkers en eten dat op een bankje op. Dan drinken we nog een prima kop koffie in een barretje, waar je ook simpel kunt eten zien we. De winkels zijn inmiddels dicht en dus lopen we weer terug naar de camper. Vandaag kunnen we de laatste aflevering van "Het Dagboek van Hendrik Groen" zien in de herhaling, want die hadden we maandag gemist omdat we onze Canal digitaal kaart niet op tijd hadden geheractiveerd. Dat schijnt eenmaal in de 6 weken te moeten gebeuren, als je 'm niet gebruikt. Omdat we dat via internet niet voor elkaar kregen hebben we dinsdag gebeld en dan is het binnen 10 minuten geregeld.