zondag 25 februari

Afgelopen nacht iets minder koud, namelijk min 1,9 graden. Gelukkig ook al snel de zon die de panelen van stroom voorziet en ons hart verwarmt. Rond half elf vertrekken we en we rijden via de andere kant de vallei van Trevelez weer uit. De weg die we naar Trevelez namen, zien we nog een hele tijd lopen, maar na iedere bocht verdwijnt deze verder uit het zicht.

De bergen zijn hier echt groots. Groots in de letterlijke zin van het woord, maar ook indrukwekkend door hun weidsheid. Niet mooier of minder mooi dan Noorwegen, maar gewoon heel anders.

We reden 142 km vandaag van Trevelez via Orgiva en Albunol naar La Rabita aan de kust en dan langs de kust naar Castell de Ferro.

Maandag 26 februari

Helaas ben ik bijna al mijn tekst van gisteren kwijt. Waarschijnlijk niet goed gesaved. Dat is even stevig balen, dus gisteren nu in verkorte versie: We reden via prachtige weggetjes door de schitterende bergen van Las Alpujarras, net onder de Siera Nevada. De kou was de reden dat we niet langer zijn gebleven, maar we hopen er zeker terug te komen.

========================================================

We staan sinds gistermiddag op een CP in het plaatsje Castell de Ferro. Terwijl ik koffie sta op te gieten vanmorgen zie ik een bekende camper achter ons langs rijden. Ja hoor: Greet en Koos. We wisten van elkaar niet dat we hier zouden gaan staan. We dronken samen koffie en maakten vanmiddag een wandeling over het strand en terug door het stadje. Leuk hoor die toevallige ontmoetingen.

Het weer was bijzonder aangenaam vandaag, we hebben tot 5 uur buiten kunnen zitten. Helaas is er na zonsondergang een weersverandering in gang gezet. De wind is behoorlijk toegenomen en doet de camper af en toe schudden. Erger is dat er de komende week veel regen wordt opgegeven. Hoewel het hier wel hard nodig is, want het is veel te droog. Misschien kunnen we het zo regelen dat het s'nachts gaat regenen en overdag mooi weer is !! Dan is zowel de natuur als de toerist blij, toch ?

Het is nu elf uur in de avond en de temperatuur is nog steeds 15 graden, dus als het gaat regenen, dan regent het warm water en geen ijsblokjes.

Dinsdag 27 februari

Na wederom een prima nachtrust, besluiten we om nog maar een dag te blijven. Het is lekker warm en heerlijk zonnig deze morgen, zodat we zelfs buiten koffie kunnen drinken. Koos en Greet blijven ook nog een dag en dus gaan we eerst samen boodschappen doen in het locale supermarktje genaamd "Dia". Dia betekent "dag". Vervolgens gaan we lunchen in een leuk uitziend restaurantje, dat we gisteren tijdens onze wandeling voorbij liepen. Nu, uitbuikend in de camper kunnen we zeggen dat dit een perfecte maaltijd was. Gelukkig maar, want ons vertrouwen in de Spaanse gastronomie was wat weg na de vorige 2 slechte ervaringen.

Voor we bestelden, werd er al een smakelijke tapa voor ons neergezet en een mandje brood. We namen het dagmenu a 13,-- euro p.p. en hadden de keuze uit 4 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 4 toetjes. We kozen voornamelijk vis, behalve Koos en mijn lief, zij namen als voorgerecht groene asperges met serrano ham en kaas. Greet en ik namen de garnalen in knoflook sauce. Perfect. Vervolgens namen 2 van ons de verse vis van de dag en Greet en ik waren het weer eens over de mixed visschotel. Geweldig. Zie foto's in de tijdlijn. ook nog een heerlijk toetje en dan denk je steeds weer hoe kan het voor dit geld ? Zoveel verse vis met veel liefde geserveerd in een uitstekend schoon en gezellig uitziend restaurantje. We rekenden 77,40 euro af inclusief de nodige lekkere drankjes. Voldaan liepen we alle 4 terug via boulevard en strand.