26 Juni Naar Annagassen Via Belfast

Van de touwbrug bij Ballintoy naar Annagassan net onder Dundalk = 255 km We vertrekken even voor achten, zonder ontbijt, want we willen vroeg bij de volgende bezienswaardigheid zijn, zodat er nog geen andere mensen door de plaatjes heen lopen. Het is ca. 15 km Zuidwaarts via de B147 naar de "Dark He...

25 Juni Giants causeway & Carrick a rede Rope Bridge

Carrick-A-Rede Rope Bridge  •
Van Meenlaragh naar Carrick a Rede Rope Bridge (bij het dorpje Ballintoy) 182 km We vertrekken laat voor ons doen, want we zijn nog wat loom na de mooie dag van gisteren. Eerst even langs de Sanizuil om potje en grijswater te legen. Dan weer de heuvel op en de R257 brengt ons weer terug op de N56. W...

24 Juni Tory Island

Even voor 10 uur staan we met rugzak bij de ferry. Het is behoorlijk druk, maar we kunnen nog makkelijk mee. Het is alleen een bootje voor passagiers. Fietsen of auto's kunnen niet mee. Het weer is schitterend, stral blauw en weinig wind en dat is zeldzaam hier heb ik me door locals laten vertellen....

23 Juni naar Meenlaragh

Van Donegal naar Meenlarach (haven voor ferry naar Tory Island) 88 km Na het ontbijt bezoeken we samen nog een keer de ruine van het voormalig klooster. Rond 11:30 uur rijden we weg uit Donegal via de N56, waarvan we een stuk afsnijden door de R262 te nemen. Dat afsnijden heeft onze navigatie bedach...

22 Juni naar Donegal

Van Achill Sound naar Donegal = 252 km We rijden eerst nog een rondje over het zuiden van dit mooie eiland. ook nu weer genieten van de schitterende uitzichten en woeste kust. Rond de middag rijden we het eiland weer af via de brug. We komen veel auto's tegen. Het weerbericht ziet er goed uit voor h...

21 Juni Wandeling naar Derreen

Illanbelfarsad  •
We staan op een hele grote CP, kosten: 10 euro per 24 uur. Alles is goed geregeld hier. Je kunt je potje goed legen, grijs water achterlaten, vers water vullen en zelfs douchen. Het uitzicht door de voorruit is fantastisch en toch blijken we hier 2 dagen helemaal alleen te staan. Achill eiland blijk...

20 Juni Leenaun - Achill Sound

53.60013, -9.729932  •
Vandaag rijden we van Leenaum naar Achill Sound net over de brug op Achill eiland = 96 km Het weer is vanmorgen een stuk beter dan gisteren, half bewolkt en veel minder wind. Mooi Iers weer dus. We vertrekken even na 8 uur en rijden met een kalm gangetje naar het einde van het Fjord (Killary Harbour...

19 June naar Leenaun 156 km

We vertrekken pas om 11 uur vanaf onze leuke CP. Ook vanmorgen weer een zeilklasje in een stuk of 6 Optimistjes. Twee kinderen per bootje zijn lekker aan het genieten in hun bootje. De wind is bijna weggevallen, dit in tegenstelling tot de harde en vlagerige wind van gisteravond en het is droog, maa...

18 Juni Oranmore

Oranmore  •
Van Doolin naar Rinville = 90 km via een omweggetje van ca. 20 km naar de graftombe op de Burren. Ontbijt, douchen, vuiwatertanks leeg maken en verswatertank vullen, het gebruikelijke week ritueel. Dan vertrekken we van de gezellige camping die inmiddels al aardig leeg is gelopen. De meeste festival...

17 Juni- The Cliffs of Moher

Wat een TOPDAG. Na ons gebruikelijke zondagmorgen ontbijtje met warme broodjes uit de oven en een gekookt eitje, kijken we eens wat de weersvoorspelling is voor vandaag. Het ziet er zeer grijs uit en af en toe valt er wat fijne regen, maar voor vanmiddag ziet het er een stuk beter uit. Dus smeren we...

16 Juni Doolin (nabij Cliffs of Moher)

an het kasteel aan de Shannon bij Balleylongford naar Doolin bij de Cliffs of Moher maakt 82 km. We gingen met de pont over de river Shannon bij Tarbert. 20 minuten over een onstuimige brede rivier met veel opspattend zeewater over ons heen. We hadden de pech om vooraan op de pont te staan en dat g...

15 Juni Ballylongford

Ballylongford  •
Via de ring of Slea Head (R559) komen we weer in Dingle en vandaar via de N86 naar Tralee en de N69 naar Listowel. Vandaar de R552 naar Ballylongford, waar we 3 km buiten het dorpje op een gratis CP staan bij het Kasteel Ballylongford. Onze 3e schiereiland was zeker weer de moeite waard en vooral de...

14 Juni Ventry

Ventry  •
Donderdag 14 juni 2018 Van Sneem naar Dingle via Waterville en Cahersiveen volgen we de N70 naar Killorglin. Zo hebben we de hele Ring of Kerry ook af kunnen vinken. Omdat we al om 06:30 vertrekken hebben we ook weer weinig verkeer. Pas om 10 uur komen we de eerste toeringcars tegen, maar dan...

13 Juni Verplichte rustdag Sneem

Sneem  •
We slapen lekker uit deze morgen, want het regent. Onze eerste regendag sinds we zijn vertrokken in Holland op 2 juni. Rond 11 uur lijkt het iets beter te worden, maar een uur later begint het pas echt en het zou tot vanavond 9 uur niet meer ophouden. Geen zin om met dit slechte weer te gaan rijden,...

12 Juni- Beara Schiereiland

Van Killarney naar Sneem via de Ring van Beara, 198 km We staan om 05:45 uur op, tanken vers water en legen grijs en zwarte tanks. Heerlijk rustig op de smalle kronkeligge en veel te smalle N71. We zijn daarom vroeg vertrokken, want de N71 naar Kenmare is een te smalle weg voor campers. Of je rijdt...

11 June- Muckross Middle lake

52.025731, -9.496499  •
Wandeling van Camping Killarney rond Muckross Middle lake 17 km inclusief bezoek aan Muckross Abbey en de tuinen van Muckross House. De dag lijkt grauw te worden, maar tijdens de wandeling komen er steeds meer lichttinten in de lucht en blijkt het uiteindeliijk prima bijna windstil wandelweer te zij...

9 Juni Lismore naar Cobn

Cobh  •
Zaterdag 9 juni 2018 Van Lismore naar Cobh Na een lekker lui ontbijt rijden we verder richting Midleton via de N72 en R627. Vooral de R wegen zijn bijzonder smal en vaak erg bochtig. Inhalen is dan ook een onmogelijk en/of zeer gevaarlijk en gelukkig houden de Ieren daar redelijk goed rekening mee....

Zondag 10 Juni Killarney

Killarney  •
Gisteravond zijn we langs het wandelpad aan de waterkant naar Cobh gelopen. Dat is 2 km en een leuke wandeling op de zaterdagavond, waar vele anderen ons voorbeeld volgen... of wij die van hen, dat zou ook kunnen. We gaan naar de beroemde pub "the Rob Roy" om een biertje te drinken. Leuke oude kroeg...

Vrijdag 8 Juni 2018 Cashel naar Lismore

Lismore Castle  •
Vrijdag 8 juni 2018 Van Cashel naar Lismore Zoals ik al eerder schreef, de leidraad van onze Ierland reis is de gekochte route beschrijving met bezienswaardigheden van de NKC, waar ook wij lid van zijn. We pakken eruit wat ons leuk lijkt, maar rijden niet precies de zelfde wegen. Wij hebben geen dur...

Donderdag 7 Juni Cashel

Cashel  •
De wind is vannacht aardig aangewakkerd en met 270 graden zee om ons heen op deze landtong is dat een koude bedoening, dus vertrekken we na het ontbijt. Via een pontje steken we de rivierarm over naar Waterford. Naast ons stapt een man uit en begint een praatje met ons. Als de ferryman komt afrekene...

Woensdag 6 juni 2018 Hook Lighthouse

Hook Lighthouse  •
We rijden rond 10:30 uur weg van onze CP en terug naar Larach en via Glendaloch rijden we via weg R756 omhoog naar Wicklow Gap. Het uitzicht is erg mooi, mede dankzij het mooie weer en een strak blauwe lucht. De weg kronkelt en daalt heel mooi af naar een heel groot kunstmatig meer met de naam Polla...

Dinsdag 5 Juni Glendalough

Glendalough  •
Dinsdag 5 juni Onze eerste wandeling zit er op.Via het erf van de boerderij lopen we de berg op. Na een hek open en dicht gemaakt te hebben komen we een vriendelijk schaap tegen. Ze begroet ons met wat gesnuffel aan mijn hand en denkt wat te krijgen, vermoeden we. Even verder op brengt een 2e hek on...

Dag 3 Derrybawn Mountain

Maandag 4 juni loopt de wekker om 6 uur af na een heerlijke en vooral rustige nacht te hebben geslapen. Via de rondweg genieten we van het mooie landschap. Even na half acht draaien we het terrein van de Stena lijn op en worden we op een klein parkeerplaats in de wacht gezet. Het inschepen gebeurt t...

Dag 2 naar de west kust

Pentraeth  •
Zondagmorgen (3 Juni) hebben we afgesproken met Bob en Jannet in Colchester. Het weerzien is fantastich, want we hebben elkaar 7 jaar niet gezien. Bob maakt een heerlijk engels ontbijt voor ons. We hebben elkaar veel te vertellen en de tijd vliegt, toch moeten we op tijd vertrekken , want morgenocht...

Een nieuwe reis NL naar GB

Little Bentley  •
Guus en Greetje zijn weer op reis gegaan. Zaterdagmiddag 2 juni nemen ze de boot naar Harwich en komen daar even voor 8 uur aan. De immigratiedienst wil iedereen persoonlijk leren kennen, dus het duurt wel een half uur voor we aan de beurt zijn. Twintig minuten later staan we bij een kleine pub in L...