Gisteravond zijn we langs het wandelpad aan de waterkant naar Cobh gelopen. Dat is 2 km en een leuke wandeling op de zaterdagavond, waar vele anderen ons voorbeeld volgen ... of wij die van hen, dat zou ook kunnen. We gaan naar de beroemde pub "the Rob Roy" om een biertje te drinken. Leuke oude kroeg en de Guinness smaakt prima. We komen aan de praat met een ander hollands stel die al 2 weken in Ierland zijn en ons een aantal leuke tips geven.

Om acht uur steken we de straat over en eten een Irish stew bij Gilbert's Bistro. Eenvoudige, nette inrichting, maar goed eten. Irish stew is een stoofgerecht van groenten en vlees. Wortelen, pompoen, ui, bleekselderij, en rundvlees, geserveerd in een diep bord met veel (heerlijke) jus en 2 bollen grove aardappelpuree. We kregen er zelfs een lepel bij, zodat we ons bord helemaal leeg konden lepelen. Inclusief een glas wijn zijn we bijna 44 euro armer en kunnen we constateren dat de prijzen in Ierland heel vergelijkbaar zijn met Nederland, dit gebaseerd op bijna een week in dit groene land.

===========================================================

O ja, eerst nog even een kleine correctie op gisteren. Het water waar we nu aan staan is niet de grootste natuurlijk haven ter wereld, maar de 2e, NA die van Sidney in Australie. Zo dat is ook weer recht getrokken.

Vandaag rijden we naar het westen. Via Cork gaan we over de N22 naar Killarney. 105 km redelijk goede weg, maar gelukkig ook een flink stuk slingerweg zoals eerder beschreven, want dat blijft toch het leukst. 2 km buiten het centrum vinden we een camping. Helaas geen CP's hier in de buurt, dus dan maar een camping van 30,-- euro. Dat is zonder stroom, want die kost ook nog eens 5,-- euro per dag, maar wel inclusief 2 munten voor de douche.

Killarney heeft een historie van 250 jaar toerisme en de uitvalbasis voor o.a. de beroemde rondtrip over de "Ring of Kerry". Deze staat ook bij ons in de planning. Ooit deed ik deze in 1984 met de fiets en ik ben zeer benieuwd hoe dat er 34 jaar later uitziet.