Van Doolin naar Rinville = 90 km via een omweggetje van ca. 20 km naar de graftombe op de Burren.

Ontbijt, douchen, vuiwatertanks leeg maken en verswatertank vullen, het gebruikelijke week ritueel. Dan vertrekken we van de gezellige camping die inmiddels al aardig leeg is gelopen. De meeste festival gangers zijn weer vertrokken en enkelen liggen nog hun roes uit te slapen vermoeden we.

We rijden via de R459 en de R477 langs de kust omhoog door de prachtige rotsformaties van de Burren. In Ballyvaughan lunchen we met zicht op de Galway Bay.

Dan draaien we de N67 en al snel de R480 op. Nu zijn we "op" de Burren en rijden door en over de vroegere bodem van de zee. Heel aparte rotsen. Mijn lief wil naar een oud graf, een soort Hunnebed, de "Poulnabrone Megalithic Tomb". Ze trotseert de regen en ik blijf lekker binnen lezen. Meer dan 5000 jaar geleden is dit massagraf gebouwd en pas in 1986 uitgegraven. Er zijn overblijfselen van 21 mensen ontdekt, samen met potten en "juwelen". Reuze interessant natuurlijk, maar voor mij te lang geleden. Ik geniet dan wel weer van de weg er naar toe en terug.

De N67 en N18 brengt ons net onder Galway, waar we bij de natuurlijke haven van Rinville (Oranmore) een leuke gratis CP hebben gevonden. 4 km voor onze bestemming zien we nog een grote Lidl en vullen de voorraden weer aan. Rond 16 uur staan we op een mooi plekje. Ik maak eerst nog een wandeling langs de waterkant. Het water begint op te komen en langzaam wordt het drukker met allerlei mensen; kijkers, zwemmers, kanovaarders en een groepje meiden die les krijgen in het zeilen met een "Optimist". Zo schijnt dat te heten volgens mijn reisgenote.

Wij genieten van alle activiteiten en met ons veel anderen. Rond 19 uur komt er nog een flinke buscamper naast ons staan. Om 10 uur gaan we naar bed en kjiken daar nog een detective om vervolgens een heerlijke nachtrust te genieten.