Zondagmorgen (3 Juni) hebben we afgesproken met Bob en Jannet in Colchester. Het weerzien is fantastich, want we hebben elkaar 7 jaar niet gezien. Bob maakt een heerlijk engels ontbijt voor ons. We hebben elkaar veel te vertellen en de tijd vliegt, toch moeten we op tijd vertrekken , want morgenochtend 08:15 vertrekt onze boot naar Dublin vanuit Holyhead en dat is nog ruim 500 km.

We rijden via de A120 naar Braintree en pakken dan de M11 die ons langs Cambridge brengt. Via de M6 passeren we Birmingham. Onze eerste stop is op de M54 bij Telford. Even voorbij Shrewsbury gaat de autobaan over in de A5, een gewone 4 baans weg die in Wales een smalle slingerende 2 baans weg wordt. Prachtige route door het mooie Wales. We stoppen nog 1 keer om even te genieten van een schitterend uitzicht over een lager gelegen vallei en maken een paar foto's.

Bij Bangor rijden we over een prachtige oude brug de zeestraat Menai over en komen zo op het mooie eiland Anglesey. Ipv de kortste weg naar het 22 mijl verder gelegen Holyhead te nemen, slaan we af naar het Noorden richting Amlwch. Na ca. 6 km komt het plaatsje Pentraeth. Ook hier is weer een pub waar we gratis mogen staan. We hebben best trek, maar helaas is de keuken al dicht. We krijgen nog wel een drankje en ik kies een heerlijk licht donker biertje met een duidelijke Moutsmaak. Lief neemt een tonic.

Soep van thuis meegenomen smaakt ons ook goed en we liggen 22 uur Engelse tijd in ons mandje.