Dinsdag 5 juni

Onze eerste wandeling zit er op.Via het erf van de boerderij lopen we de berg op. Na een hek open en dicht gemaakt te hebben komen we een vriendelijk schaap tegen. Ze begroet ons met wat gesnuffel aan mijn hand en denkt wat te krijgen, vermoeden we. Even verder op brengt een 2e hek ons in het Wicklow national park. Hier lopen we een mooie route langs bloeiende Rododendrons. In een valley zien we hoe een man met 2 honden zijn kudde schapen bijeen drijft. Prachtig gezicht om dat van bovenaf te zien gebeuren.

Na een half uur lopen op een pad door varens en bomen, zien we 2 herten tussen de bomen. Ze bekijken ons aandachtig, maar besluiten toch maar om wat verder weg te gaan. weer een een uur later zijn we in het leuke plaatsje Laragh, waar we in een leuke pub een warme lunch nuttigen. Het smaakt ons prima en voldaan lopen we naar het volgende dorp Glendalough. Hier zijn ruines van oude kloosters te zien en een bijzondere ronde slanke toren van 32 meter hoog. Vanaf hier is het weer klimmen om naar de andere kant van de heuvel te komen waar onze CP is. Onderweg genieten we van de mooie uitzichten en ook zien we nog 5 wilde geiten die langs ons pad aan het grazen zijn. Rond 16:30 zijn we weer terug bij ons campertje en genieten in het zonnetje nog van een lekker drankje.

voldaan kijken we terug op een mooie wandeling van 15 km in Wicklow Nationaal park.